10 nejpodceňovanějších Eminemových songů podle Billboardu

18. LISTOPADU 2016    •    KAROLÍNA HORÁKOVÁ    •    0 KOMENTÁŘŮ

Na serveru Billboard se minulý týden objevil článek mapující 10 nejvíce podceňovaných Eminemových songů. Pojďme si je společně projít a rozhodnout se, zda s Billboardem budeme souhlasit či nikoliv.

1. Puke (Encore, 2004)

Název této skladby v překladu znamená zvracení a zřejmě zapříčinil nedocenění celé skladby. Ačkoliv text vypráví o milostném životě, a to veselým, ale ne příliš smysluplným způsobem. You. Don’t. Know. How. Sick. You. Make. Me.

2. Big Weenie (Encore, 2004)

Stejně jako u Puke vyniká v tomto songu Eminemova fantazie, smysl pro humor a nadřazenost. Nejprve svého posluchače označuje za lakomce (Because you’re a meanie.) a potom sáhne po urážce, která se v americkém kontextu používala v 80. letech minulého století (You’re just a big weenie.). Eminem si klasicky pohrává jak zvukově, tak se svým hlasem, jeho intonací a především se slovy.

3. Rain Man (Encore, 2004)

V roce 2004 zůstáváme i u třetího songu. Rain Man zůstal nepochopen pro svůj dětský hlavolam, jenž je jeho základem, ačkoliv rým je technicky na vysoké úrovni.

4. My Mom (Relapse, 2009)

Podle Billboardu je Relapse Emienemovo nejsložitější album. Obsahuje hodně smutných momentů, z nichž jsou některé dokonce strašidelné. My Mom je jednoznačně hluboká skladba o tíživém Oidipovském komplexu.

5. Bagpipes from Baghdad (Relapse, 2009)

Je škoda, že se Eminem na albu Relapse začal lehce hroutit pod tíhou svého sebevědomí. Protože texty i beaty jsou jedny z nejlepších z celé jeho kariéry. V tomto tracku svůj beat rapper obohatil o dudy a posunul tím jeho atmosféru na střední východ. Bohužel ale text je trochu trapný, neboť v něm řeší pouze svoji ex a jejího nového přítele.

6. Underground (Relapse, 2009)

"Satan v černých saténových kalhotkách" dokazuje, že se Eminem pokouší o dramatičnost, do své flow zahrnuje nejen satana, ale vedle něj staví Hannah Montanu. Nejlepší track celého alba!

7. Untitled (Recovery, 2010)

Na albu Recovery proti sobě stojí střízlivost a drogová zmatenost. Untitled je něco jako střízlivý a hyperaktivní tanec valčíku a text by mohl klidně fungovat bez beatu jako audiokniha.

8. Asshole (The Marshall Mathers LP 2, 2013)

Tady si vzal Eminem na pomoc krásku jménem Skylar Grey. Jeho rap je zuřivý, utahuje každou slabiku tak, aby v refrénu vynikl něžný vokál Skylar Grey.

9. The Monster (The Marshall Mathers LP 2, 2013)

Tenhle song byl sice číslo 1 v hitparádě Billboard 100, ale i přes to je podceňovaný. Pro skalní fanoušky rappera může skladba působit jako oddych od ostrého rapu, neboť zde Eminem chodí po tenkém ledu, nazývající se pop-music, a přiznejme si, že to je malinko odrazující.

10. Stronger Then I Was (The Marshall Mathers LP 2, 2013)

Lehká balada a zároveň silná melodie. Eminemův hlas vždy na konci refrénu lehce zapraská, jakoby se mu chtělo brečet, není to dojemné?

Billboard, Rihanna, Skylar Grey


Komentáře k článku

Pro možnost přidávání komentářů je nutné se příhlásit