Nezapomněli jste na Anastaciu? Je tady s novým albem Evolution, aby připomněla doby její největší slávy

30. ZÁŘÍ 2017    •    PATRIK MÜLLER    •    0 KOMENTÁŘŮ

V roce 2000 rodačka z Chicaga Anastacia zbořila hitparády se svým singlem I’m Outta Love. Potom přišla rána v podobě rakoviny a triumfální návrat v podobě eponymního alba Anastacia s metalem a Evanescence inspirovanou melodramatickou písní Left Outside Alone, epickou baladou Heavy on My Heart, obrovskou stadionovou rockovou pecku Welcome to My Truth a hlavně jednou z nejslavnějších rádiových hitů minulého desetiletí Sick and Tired.

Datum vydání: 15. září 2017
Délka: 00:00
Skladby:

Obrovský, sebejistý mezzo-sopránového hlas s neuvěřitelnou silou se stal hlavním hlasem rádií po celém světě. Teď je ale rok 2017. Anastaciu osud nešetřil a má za sebou další zdravotní patálie. Svět na Anastaciu pomalu zapomněl a málem by zapomněl na to, kolik skvělých písní nazpívala. Ještě že je zpátky s albem Evolution, aby nám to připomněla.

Bez pořádného týmu to drhne

To je bohužel skutečně spíše jen takovou připomínkou: jsem pořád tady a kdysi jsem kopala v první lize s Madonnou. Věřte, že by mi bylo ctí hrdě ohlásit, že Anastacia je zpátky v nejlepší hudbení formě. Bohužel nemůžu. Nové album Evolution je fajn. Návratem jejich nejlepších časů z roku 2003 však bohužel není. Anastacia je pochopitelně závislá na skladatelích. Samotná neumí hrát na žádný nástroj. A tak obsah alba nezávisí jen na jejich režijních a textařských schopnostech, ale i na tom, jak schopný tým s ní pracuje. V dobách jejich největší slávy pracovala s tou největší producentskou a skladatelskou špičkou. John Shanks (spoluautor třeba Push the Button od Sugababes), David A. Stewart (Sweet Dreams od Eurythmics) nebo Glen Ballard (Ironic od Alanis Morissette).

Nyní Anastacia nahrála album ve Švédsku a měla po ruce švédsko-americký skladatelský / producentský tým, který se nevyznamenal tolik, jako skladatelé a producenti na začátku tohoto milénia. Skoro to až fyzicky bolí, když si vzpomenete, jak moc v rádiích chybí její hlas a písničky (na mainstreamovou hudbu) nadstandardně vysoké kvality. Ačkoliv je materiál slabší, Anastacia z něj alespoň dokáže vytřískat maximum. Mezi ty povedenější písně Evolution patří třeba druhá, v exotických rytmech nesoucí se Redlight, trochu naštvaně, ale zároveň optimisticky znějící Reckless, piánová balada Why a posledení Higher Livin’, která má ve sloce také exotické rytmy afrických bubnů, stejně jako Redlight, a velmi připomíná její první velký velký hit z roku 2000 I’m Outta Love.

Popelka a Eye of the Tiger

Tyto písně jsou skvělou alternativou pro dnešní občas bezduchý rádiový pop a vůbec navrátí zpět ducha nejlepších momentů kariéry Anastacii. Písně střídají, jak to bývá u Anastacii obvyklé, polohy pomalých balad a rychlejších písní s příměsí taneční hudby, R&B a rocku (pro tentokrát mírou odpovídající tomuto pořadí). Švédští producenti udělali krok směrem k aktuálnímu zvuku a tak lze v nahrávkách slyšet místy prvky, které se využívají v dnešní taneční hudbě, jako třeba modulovaný dětský hlas. Samozřejmostí jsou většinou elektronické beaty namísto klasických bicích.

Témata písní jsou, jak to bývá u Anastacii obvyklé, vyrovnávání se se vztahovými a jinými osobními problémy, přičemž ačkoliv texty většinou nejsou úplně radostné, nakonec stejně vždycky vyhraje naděje a optimismus. V singlu a otvírací písni alba Caught in the Middle můžeme slyšet odkazy na slavnou Rockyho píseň Eye of the Tiger od Survivor a v Reckless naráží na příběh Popelky: “Arrived after sunset / Left before midnight.”

 


Komentáře k recenzi

Pro možnost přidávání komentářů je nutné se příhlásit