Bluntovo nové album míří k mainstreamu, na síle mu to však nepřidává

30. BŘEZNA 2017    •    ADAM BĚLUNEK    •    0 KOMENTÁŘŮ

Když James Hillier-Blount v roce 2005 vydal svou debutovou desku s názvem Back to Bedlam, asi málokdo čekal, že se jí prodá přes 11 milionů kusů a vyšplhá se na špičku hitparád hned šestnácti států. Na tomto albu jsme poprvé mohli slyšet písně You're Beautiful a Goodbye My Lover, což jsou také první dvě písně, které si každý s Bluntem ihned spojí.

Datum vydání: 17. března 2017
Délka: 03:38
Skladby: Love Me Better, Bartender, Lose My Number, Don't Give Me Those Eyes, Someone Singing Along, California, Make Me Better, Time of Our Lives, Heartbeat, Paradise, Love Me Better

Tento britský písničkář se však prvotním úspěchem nenechal ukolébat a ve výlohách obchodů můžeme každé tři roky vidět jeho novou desku. I když novější desky nezaznamenaly až takový úspěch jako ta první, občas na nich můžeme najít skvělé songy a slyšet jsou i v rádiích. Z posledního alba Moon Landing je to například píseň Bonfire Heart nebo Heart to Heart.

Nové album nese název The Afterlove a hned u první písně Love Me Better je cítit silný vliv Eda Sheerana, který Bluntovi album částečně produkoval. Jednoduchá kytarová figura na začátek, pomalé tempo a později přechod k elektronice, Bluntův skvěle rozpoznatelný hlas podpořený vokály, to všechno jsou rysy, které můžeme vidět i u novější tvorby Sheerana. Syntetických prvků převážně v roli rytmiky můžeme na novém albu slyšet plno, např. hned v druhém songu Bartender nebo třetím Lose My Number je jich více než dost.

Na začátku písně Don't Give Me Those Eyes zní Bluntův hlas pouze v doprovodu piana, tehdy má také největší sílu. Zbytek písně je ale opět aranžován spíše ve stylu popmusic.

Píseň Time of Our Lives začíná velmi intimní atmosférou, jakou umí Blunt navodit výborně, v refrénu však posluchače téměř vyděsí uměle znějící vokály, které příjemnou atmosféru dokonale rozbíjí. Píseň pak přechází do hutnějšího zvuku s bicím, což ji příliš nesvědčí, o čemž vypovídá i opět intimní pianové outro, které nás navrací do počáteční nálady. S tímto songem mohlo být naloženo mnohem lépe.

Za zmínku určitě stojí i v pořadí devátá píseň alba The Afterlove s názvem Heartbeat, u které můžeme opět vidět, že pro skvělý zážitek mnohdy stačí podmanivý hlas a jednoduchá ale účelná kytarová figura. Píseň má dobrý text a i snaha o zvukové zahuštění zde dopadla mnohem lépe, než u předchozí Time of Our Lives.

 


Komentáře k recenzi

Pro možnost přidávání komentářů je nutné se příhlásit